Leveranser

Paketen skickas med posten eller DHL (om de väger över 2 kg) och hämtas hos närmaste postombud/DHL Servicepoint om de inte skulle gå in i er brevlåda. Leveransen tar normalt två arbetsdagar. Frakt (29-59 kr beroende på vikten) tillkommer på alla beställningar under 700 kr (inkl. moms). Lägsta ordersumma (inkl frakt och moms) är 150 kr.

Kunder som beställer mot postförskott och inte hämtar ut paketet debiteras med hela vår fraktkostnad, vilket vanligen uppgår till mellan 100 och 300 kr.

Priser och betalning 

Varje vara anges med pris inklusive moms. I kassan kan man se det totala priset inklusive alla avgifter, moms, frakt och betalning. Betalningsvillkor finns angiven i kassan beroende av valt betalningssätt. Fraktvillkor finns angiven i kassan beroende av valt fraktsätt.

Ångerrätt och returer

Din ångerrätt gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan. När du utnyttjat din ångerrätt är du skyldig att hålla varan i lika gott skick som när du fick den. Du får inte använda den, men naturligtvis försiktigt undersöka den. Om varan skadas eller kommer bort på grund av att du är vårdslös förlorar du ångerrätten. 

Returer sker på din egen bekostnad utom om varan är defekt eller om vi har packat fel. Returer ska skickas som brev eller paket, inte mot postförskott. Vid byten betalar vi den nya frakten från oss till dig. Om du utnyttjat din ångerrätt, betalar vi tillbaka det du har betalat för varan snarast eller senast inom 30 dagar från den dag då vi tog emot varan. Vi betalar alltid returkostnaden för att sända tillbaka så kallade ersättningsvaror. 

För tvister hänvisas till konsument Europas hemsida

Garantier och service 

Samtliga produkter vi säljer har ett års garanti och vi följer rekommendationerna från Allmäna reklamationsnämnden.

Innan eventuell service/reparation påbörjas måste du ta kontakt med oss för att garantin skall gälla. Om en produkt är felaktig eller skadad skall vi meddelas inom skälig tid och vid godkänd reklamation står Överlevnadsbutiken för samtliga kostnader som uppstått vid köpet, inklusive fraktkostnader i båda riktningarna.

Om du vill göra en reklamation kontaktar du oss via e-mail.Eventuell återbetalning vid ångerrätt/reklamation betalas inom 30 dagar efter överenskommelse om återbetalning.

Policy kring personliga uppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss i så fall via e-post. Vi kommer inte att dela med oss av dina personuppgifter till tredje part.

Webbsidan använder cookies.

Se även E-handelslagen